Inschrijven nieuwsbrief >
autocentralewageningen
cc-racing
basroos
dekker-montage
racehardware
Biesheuvel autosport
mosselman turbo
RVM Kunststoffen
Van Boven Architecten
Autoschade Lemmers
Biesheuvel Autosport
a

19 augustus CPZ
alle merken zijn welkom

inschrijven
c

24 sept Assen
alle merken zijn welkom

inschrijven
d

7 nov Spa
alle merken zijn welkom

inschrijven
e

7 dec Circuit Park Zandvoort
alle merken zijn welkom

inschrijven
f

19 augustus CPZ
alle merken zijn welkom

inschrijven
g

24 sept Assen
alle merken zijn welkom

inschrijven
i

7 nov Spa
alle merken zijn welkom

inschrijven
j

7 dec Circuit Park Zandvoort
alle merken zijn welkom

inschrijven

Driversdays racing team

  

Training 3, wedstrijd 3 en endurance wedstrijd

Op 12 juni hebben we weer een trainingsdag. Dik heeft zijn auto thuis gelaten omdat die nog niet gereed is om mee te rijden. Mijn auto is mee en wordt dan ook door ons beiden gebruikt. Deze is inmiddels voorzien van een nieuwe stuurstang omdat ik op Zolder soms een haperend stuur had. Na de eerste testronde blijkt dat de ABS niet werkt, aangezien ik daar helemaal aan gewend ben is dat niet fijn. Na een rondgang langs de andere rijders scoren wij een nieuwe sensor en kan deze geplaatst worden. De auto doet het daarna weer zoals ik hem ken.

We nemen om deze dag nog wat mensen mee die nog nooit meegereden zijn en het circuit ook nog niet eerder vanaf de rijderskant hebben bekeken. De actie is meer dan geslaagd met als resultaat twee lachende gezichten naast ons. Het verschil in rijstijl is door de heren gesignaleerd.

Pootje los richting Scheivlak.

Op vrijdag 20 juni is het tijd voor onze derde wedstrijd van de DNRT.

Dik zijn auto is voorzien van een nieuwe distributiekettinggeleider en we zijn zeer benieuwd wat dit gaat brengen. Het lijkt erop dat deze als sinds het begin van de auto bouw kapot is geweest. De wordt bij het afladen natuurlijk even getest. Met het afladen van mijn auto blijft wederom de ABS branden. We testen en komen er achter dat deze het niet werkt. Dit betekend dus nog sleutelen voordat we naar het hotel kunnen. Uiteindelijk hebben we om 12 uur de zaak voor elkaar en staan beide auto’s klaar voor de wedstrijd morgen.

Ik mag als eerste de baan op, het gaat prima bij mij. De auto voelt goed aan, ik rij een 2 rond en scoor daarmee de tweede tijd.

Dik zijn auto loopt ook naar zijn zin, kortom we zijn klaar voor de kwali.

De kwali rijd ik op een opdrogende baan, ik ben wel op mijn slicks naar buiten. De baan wordt steeds beter maar helaas begeeft mijn stuurbekrachtiging het. Het effect is dat deze soms wel en soms niet werkt. Ik vertrouw de auto niet en kom dus eerder naar binnen. Hierdoor kom ik met een P10 positie terug.

Dik zijn kwalificatie vind plaats terwijl het bij het starten nog droog is, echter na ongeveer 2 ronden begint het te hozen. Er is niets aan te houden dus er zit niks anders op dan binnenkomen. Dit levert Dik toch nog een P8 op.

De eerste wedstrijd gaat het redelijk bij mij, ik heb een betere start dan voorheen. Gedurende de wedstrijd probeer ik naar voren te rijden. Dit lukt wel aardig en tijdens een van de laatste ronden worden we nog getrakteerd op wat water. Vooral in het Scheivlak is het erg nat. Ik kom als 5e over de streep aan het einde van race 1. Mijn auto begint weer te haperen in het stuur en het voelt nog steeds niet goed aan. Bij terugkomst blijkt de motorsteun van mijn auto kapot. Dus de auto weer op de krik en de motorsteun vervangen. De auto is gelukkig op tijd klaar om met race 2 te kunnen starten.

Dik gaat goed en kan zijn P8 op trekken naar een P3, hiermee lijkt de auto te gaan doen wat hij wil. Dik geniet meer en heeft leuke gevechten op de baan. Op naar race 2 :-).

 

Race 2, het blijft dreigen maar het blijft droog. Door alle hectiek heb ik mijn banden niet goed bekeken en dat komt me duur te staan. Mijn ronden tijden komen niet onder de 2:02, gelukkig weet ik door mijn redelijk goede start als 4e over de streep te komen.

Dik gaat de tweede race wat minder en verliest helaas 1 positie. Hij komt als 4e over de finish.

Overall wordt Dik 4e net als mij. De endurance auto wordt nog even getest en daarna is het tijd voor de prijsuitreiking.

In het totaal klassement staan zowel Dik als ik nu op de eerste positie.

 

De 12 uurs race staat op zaterdag op het programma. We rijden samen met Jan Visser in een e36 325. Voor het eerste rijden we met de DNRT band omdat dit bij deze competitie verplicht is.

Dik trapt de race af, Jan volgt daarna en tot slot zal ik de auto in gaan. Bij het vertrek uit de pitstraat voel ik het al, ik zit te ver weg kan net niet bij alles zoals ik wil, jammer maar doorrijden want stoppen en weer vertrekken kost meer tijd. Ook mijn arm doet ongelofelijk zeer in deze stoel, geen idee wat het is maar –piep piep piep- wat is dit vervelend.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik het stuur kan overgeven aan Dik na 45 minuten. Dik en Jan rijden iets vlotter dan mij en ik hoop mijn pootje bij te kunnen trekken zodra ik een betere zitpositie heb. Op mijn arm heeft zich inmiddels een mooie rode plek gevormd die inmiddels beurs aanvoelt. Ik plak een stuk verband op die plek onder mijn shirt en dat moet de ergste druk dan maar wegnemen. Tijdens mijn tweede stint ben ik het niet eens met een golfrijder, ik meld me in de toren en ik zie de bestuurder. Ja hier is dat meisje (wel pierer der piep MEISJE!), als ik al niet boos was heb je me het nu gemaakt. Na wat heen en weer geargumenteer verlaat ik de toren weer. Terug naar de box, Dik had het stuur al weer overgenomen. Het lijkt niet mijn racedag te zijn, helaas. De volgende stint rij ik behoedzaam met het idee terug komen is belangrijker dan een seconde sneller. Jan en Dik rijden de laatste stints en hebben ook beide nog even contact op het circuit (de een met de vangrail de andere met een mede rijder die achterin komt zetten) en dan is het al weer voorbij. De auto heeft flink op zijn donder gehad maar zich kranig gehouden.

297 ronden, 7e in klasse 2 geworden en 15e overall. Moe maar blij gaan we onze spullen inpakken en op naar huis. Dag circuit, fijne zomer en tot in augustus.

 

 

Training 2 en Racedag 2

Op 19 april reizen we af naar Spa voor onze trainingsdag op 20 april. Het weer werkt goed mee en we kunnen lekker in de zon naar Spa rijden. Ook de eerste drankjes worden in de zon genuttigd.

 

Op 20 april hebben we een mooie dag om te rijden op Spa Francorchamps. De beide auto’s doen het goed en ik neem verschillende mensen mee voor een rondje Spa Francorchamps. Dik is aan het timen en aan het kijken hoe snel de GTR wil. Ik rij mijn ronden en heb geen laptimer aanstaan. Na een mooie dag laden we aan het eind van de dag de auto’s op en pakken onze spullen in. Dik heeft een storing in het elektronische circuit dus dat moet gefikst voor de wedstrijd.

Op naar Zolder voor de tweede racedag van dit seizoen!

Op 20 mei vertrekken we aan het begin van de middag richting Zolder. Het weer is ons weer goed gezind, met onze zonnebrillen op toeren we dan ook naar de omloop van Zolder. ’s Avonds regelen we de eerste zaken, inschrijven, pitbox inrichten en keuren. Daarna is het tijd om, na wat gegeten te hebben in de Otobar, richting ons hotel te gaan.

We rijden beide laat voor ons doen. In de ochtend kunnen we dan ook rustig aan doen. Dik en ik rijden op het zelfde moment dus moeten we de kanalen van de communicatie even scheiden. Geert zorgt voor de communicatie met Dik en Ruud zal mij bijpraten tijdens de trainingen en wedstrijden.

Tijd voor de vrije training, het is druk op de baan en door het snelheidsverschil met de 944 soms lastig om op gang te blijven. Op een gegeven moment kom ik achter Gert Jan en met hem samen kunnen we redelijk door het veld komen. Gelukkig concludeert de organisatie ook dat dit niet handig is en in de tijdtraining rijden we zonder de 944’s.

Tijdens de tijdtraining proberen Dik en ik een mooie tijd neer te zetten. Dan heb je echt voordeel van je communicatie, waar lig ik en wat doet de rest. Ruud geeft op een gegeven moment aan "je ligt P1" en dat geeft altijd een smile in de auto. Na dit bericht is de training ook nagenoeg afgeslopen. En ja de P1 is behouden voor mij. Dik heeft zich als 3e geplaatst. Beide zijn we tevreden. Vervolgens bedenk ik me aan welke kant staat p1 eigenlijk …… na een klein rondje heb ik het antwoord, links :-).

 

De eerste race is erg spannend en Floris en ik wisselen de eerste 3 rondes de kop af. In de vierde ronde krijg ik wat lucht. In de Bianci bocht verschakel ik me en Gunter neemt de kop over. Ik probeer aan te haken maar dat lukt niet goed. Uiteindelijk wint Gunter de wedstrijd en kom ik als 2e over de finishline. Dik heeft zijn positie kunnen behouden tussen het geweld van alle dikke machines om zich heen. Hij finisht als 3e.

Tegen half 6 is het eindelijk zo ver, tijd voor onze tweede race. We hebben inmiddels de auto’s klaargemaakt en hebben er zin in. Na een tweede opwarmronde omdat Peter een afgebroken wiel had en net voor zijn startpositie stilviel. De spanning is er, wie gaat er als eerste de eerste bocht in Gunter of ik, ja nee ja nee ja we hebben het gehaald als eerste ga ik de eerste bocht in. Gunter pakt me snel terug en in de Bianci gaat het fout. Een deelnemer uit de supersport klasse heeft een lekkage gehad en op de ideale lijn ligt vloeistof. Gunter kan er niks aan houden en verliest zijn auto. Ik heb mazzel om dat ik heel brutaal aan het steken was bij Gunter waardoor ik niet op de ideale lijn zit. Het gaat allemaal heel snel en als ik richting de eerst chicane achter me kijk mis ik meerdere auto’s in ieder geval Gunter en Floris. We krijgen code 60, wat is dat toch langzaam op het circuit….. Als ik weer langs de Bianci kom zie ik de schade die de mannen hebben opgelopen, dit is niet leuk, gelukkig lijken ze beide zelf niks te hebben. Als ik bij de tweede chicane aankom is het code rood, de wedstrijd wordt afgeblazen. Helaas een niet zo’n leuk einde van deze dag.

Dik en ik zijn beide blij met onze 3e en 2e plaats. We ruimen de box snel op en gaan naar de prijsuitreiking, die Huub weer op geheel eigen wijze doet. Na onze maagjes gevuld te hebben gaan we onderweg naar Nederland, heerlijk slapen. Op naar de volgende race dag!

 

Racedag 1 en training

Op 26 maart trainen Dik en ik voor het eerst in 2014. Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met een bekende auto. Deze winter is alleen een catchtank en een roze 6 puntsgordel toegevoegd aan de m3 3.0. Daarnaast zijn beide auto's weer voorzien van een nieuwe laklaag. De nieuwe banden van Pirelli doen het goed en ik heb een goede eerste testdag.

Bij Dik is het allemaal wat spannender, de auto wordt nu voor het eerst echt getest op de baan. Hij heeft de communicatie aan staan en meldt terug hoe het gaat op de baan, ook hij is zeer tevreden over hoe de auto zich houdt. Kleine zaken die nog gedaan moeten worden komen nu naar boven, dit kan mooi nog voor de eerste wedstrijd geregeld worden.

 

 De zaterdag voor de race zijn we in de pitbox nog druk bezig de laatste zaken voor elkaar te maken. Camber en uitlijning, tevens wordt mijn communicatie nog gefixet, erg blij mee!

En dan is het zo ver, tijd voor het opstellen voor de vrij training. Dik en ik rijden beide in het nat op onze nieuwe regenbanden waarbij we na twee ronden beiden een goed gevoel krijgen bij de auto's maar het is vrij training en er valt niks te winnen dus we gaan er nog niet echt voor.

Tijdens de tijdtraining mag Dik nog op zijn regenbanden naar buiten en dat gaat al weer een klapje beter dan 's ochtends. Ik ga op mijn slicks naar buiten en moet daardoor goed op het spoor blijven want er buiten is het nog echt nat. Uiteindelijk haal ik een 4e tijd binnen, een mooie uitgangspositie om de wedstrijd straks mee aan te vangen.

Hieronder mijn kantoor voor die dag en de uitslag van de tijdtraining

 

En dan is het tijd voor het echte werk. Gelukkig is het droog genoeg zodat we de rest van de dag op slicks kunnen blijven. Dik heeft een teleurstellende eerste race waarbij hij linksvoor lek rijdt en daardoor uitvalt.

Bij de Sport gaat het er heftig aan toe en wordt er gevochten, twee deden dit iets te lekkerlijk waardoor we een herstart kregen. Ik kom als 4e over de streep.

Op naar race twee, Dik gaat lekker en komt lekker vanaf achteren naar voren tijdens de race. Het vertrouwen in de auto begint te groeien!

Laat op de dag is het dan ook tijd voor mijn tweede race. We zullen er voor moeten gaan want kado krijg ik het niet van de mannen om me heen. We gaan er voor en ook nu rijden we goed, de banden beginnen de laatste paar ronden minder goed te voelen waardoor het tempo iets terug zakt maar gelukkig weet ik, via de communicatie, dat ik nog ruimte heb en dit dus kan doen. (Na een hele trainingsdag en een race dag is dit ook niet echt gek.) Uiteindelijk kom ik als 3e over de finsh wat me overall ook de 3e plaats opleverd! Op naar de volgende trainingsdag op 1e paasdag op Spa Francorchamps.

Bericht Januari 2014

Driversdays racing team is ontstaan eind 2013. Dik en ik (Nynke) vormen dit team.

Dik is druk bezig een nieuwe auto op te bouwen om uit te gaan komen in SuperSport klasse van de DNRT.

Ik zal zelf het komend jaar de Sportklasse bij de DNRT gaan uitkomen.

Naast onze individuele acties zullen we ook gezamenlijk enkele endurance wedstrijden rijden met een standaard 325.

Jullie zijn altijd welkom om tijdens een wedstrijd te komen buurten in onze pitbox.

Met vriendelijke race-groet,

Dik en Nynke