Inschrijven nieuwsbrief >
autocentralewageningen
cc-racing
basroos
rickvandenbosch
dekker-montage
racehardware
vink
mosselman turbo
RVM Kunststoffen
Van Boven Architecten
Autoschade Lemmers
a

20 april Spa
alle merken zijn welkom

inschrijven
c

20 april Spa
alle merken zijn welkom

inschrijven
d

12 juni Circuit Park Zandvoort
alle merken zijn welkom

inschrijven
e

7 dec Circuit Park Zandvoort
alle merken zijn welkom

inschrijven
f

20 april Spa Francorchamps
alle merken zijn welkom

inschrijven
g

20 april Spa
alle merken zijn welkom

inschrijven
i

12 juni CPZ
alle merken zijn welkom

inschrijven
j

7 dec Circuit Park Zandvoort
alle merken zijn welkom

inschrijven

Driversdays racing team

Racedag 1 en training

Op 26 maart trainen Dik en ik voor het eerst in 2014. Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met een bekende auto. Deze winter is alleen een catchtank en een roze 6 puntsgordel toegevoegd aan de m3 3.0. Daarnaast zijn beide auto's weer voorzien van een nieuwe laklaag. De nieuwe banden van Pirelli doen het goed en ik heb een goede eerste testdag.

Bij Dik is het allemaal wat spannender, de auto wordt nu voor het eerst echt getest op de baan. Hij heeft de communicatie aan staan en meldt terug hoe het gaat op de baan, ook hij is zeer tevreden over hoe de auto zich houdt. Kleine zaken die nog gedaan moeten worden komen nu naar boven, dit kan mooi nog voor de eerste wedstrijd geregeld worden.

 

 De zaterdag voor de race zijn we in de pitbox nog druk bezig de laatste zaken voor elkaar te maken. Camber en uitlijning, tevens wordt mijn communicatie nog gefixet, erg blij mee!

En dan is het zo ver, tijd voor het opstellen voor de vrij training. Dik en ik rijden beide in het nat op onze nieuwe regenbanden waarbij we na twee ronden beiden een goed gevoel krijgen bij de auto's maar het is vrij training en er valt niks te winnen dus we gaan er nog niet echt voor.

Tijdens de tijdtraining mag Dik nog op zijn regenbanden naar buiten en dat gaat al weer een klapje beter dan 's ochtends. Ik ga op mijn slicks naar buiten en moet daardoor goed op het spoor blijven want er buiten is het nog echt nat. Uiteindelijk haal ik een 4e tijd binnen, een mooie uitgangspositie om de wedstrijd straks mee aan te vangen.

Hieronder mijn kantoor voor die dag en de uitslag van de tijdtraining

 

En dan is het tijd voor het echte werk. Gelukkig is het droog genoeg zodat we de rest van de dag op slicks kunnen blijven. Dik heeft een teleurstellende eerste race waarbij hij linksvoor lek rijdt en daardoor uitvalt.

Bij de Sport gaat het er heftig aan toe en wordt er gevochten, twee deden dit iets te lekkerlijk waardoor we een herstart kregen. Ik kom als 4e over de streep.

Op naar race twee, Dik gaat lekker en komt lekker vanaf achteren naar voren tijdens de race. Het vertrouwen in de auto begint te groeien!

Laat op de dag is het dan ook tijd voor mijn tweede race. We zullen er voor moeten gaan want kado krijg ik het niet van de mannen om me heen. We gaan er voor en ook nu rijden we goed, de banden beginnen de laatste paar ronden minder goed te voelen waardoor het tempo iets terug zakt maar gelukkig weet ik, via de communicatie, dat ik nog ruimte heb en dit dus kan doen. (Na een hele trainingsdag en een race dag is dit ook niet echt gek.) Uiteindelijk kom ik als 3e over de finsh wat me overall ook de 3e plaats opleverd! Op naar de volgende trainingsdag op 1e paasdag op Spa Francorchamps.

Bericht Januari 2014

Driversdays racing team is ontstaan eind 2013. Dik en ik (Nynke) vormen dit team.

Dik is druk bezig een nieuwe auto op te bouwen om uit te gaan komen in SuperSport klasse van de DNRT.

Ik zal zelf het komend jaar de Sportklasse bij de DNRT gaan uitkomen.

Naast onze individuele acties zullen we ook gezamenlijk enkele endurance wedstrijden rijden met een standaard 325.

Jullie zijn altijd welkom om tijdens een wedstrijd te komen buurten in onze pitbox.

Met vriendelijke race-groet,

Dik en Nynke