Inschrijven nieuwsbrief >
autocentralewageningen
cc-racing
basroos
dekker-montage
Rolbeugels
Biesheuvel autosport
mosselman turbo
Van Boven Architecten
Autoschade Lemmers
Biesheuvel Autosport
Rematech
Rolbeugels
JW Raceservice
Start '84
1

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven
2

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven
3

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven
4

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven
5

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven
6

Kalender 2016 wordt samengesteld
alle merken zijn welkom

inschrijven

Driversdays racing team

Oschersleben 24 uurs 25-26 september.

Op 24 september was het eindelijk zo ver, onderweg naar Oschersleben. Nu gaat het echt gebeuren we gaan 24 uur lang racen :-).

Alle voorbereidingen zijn getroffen alle auto’s en bussen zitten overvol met spullen en alles ziet er goed uit. Het weer werkt mee dus ook daarover geen klagen.

Op donderdag eten we gezellig met de hele groep op het circuit van Oschersleben. Jan rijdt vrijdag al de eerste wedstrijden van de sprintraces.

’s Avonds mogen we allemaal voor het eerst in de endurance auto de baan op. Dik heeft dan ’s middags al even getest of de auto er goed bij staat. Tom bijt de spits af en begint het circuit snel te kennen. Jan gaat daarna de auto in gevolgd door Dik. En dan is het de beurt aan mij, in het donker na een paar jaar weer terug op het circuit van Oschersleben. Wat is dat wennen, het circuit niet meer scherp op het netvlies en voor het eerst in het donker. Tegen de tijd dat ik een beetje gevoel krijg wordt ik afgevlagd. Wat is dit gaaf, ik heb nu al zin in de nacht morgen! Vol goede moed kijken we met het team uit naar de dag van morgen.

We ronden onze bbq verder af en gaan daarna lekker op tijd naar bed. Als we op zaterdag op het circuit komen is Jan al weer op de baan geweest. Hij gaat lekker. Nu de opmars naar de start om 15:00 uur. Inkopen doen, bij Jan kijken en lunchen natuurlijk.

En dan de opstelling op met de auto, Dik gaat de 24 uur aftrappen. Als Dik zijn stint tegen het einde loopt lijkt er iets niet goed te zijn. Hij krijgt een olie lampje en dat is nooit een goed teken. De auto wordt de pitbox ingeduwd en in een hoog tempo wordt alles losgehaald. Het schroefje van de oliepomp blijkt er af gelopen te zijn…. Wat een dom moertje al niet kan veroorzaken.

De auto zit na een goede 1,5 uur weer volledig in elkaar en ik mag de baan op om te testen of de motor het goed doet. Nou dat doet hij niet :-(. Tot 4500 toeren geeft de motor geen thuis en boven de 4500 begint hij te trekken, dit wordt niks. Terug de pit in zakt de stemming vlot. We doen nog een poging of tig om onderdelen te krijgen of een andere motor of een huur auto maar helaas niks mag baten…… De finishvlag valt voor team DriversDays.

Inpakken is wat volgt, sommige van het team slapen nog een nacht en gaan de volgende dag naar huis andere gaan direct weg.

 

 

 

8 augustus SprintRace Super Sport bij de DNRT, Circuit Park Zandvoort.

In de vakantie gaan we wel of niet rijden, het werd wel rijden dus eerder terug om met de auto op zaterdag in Zandvoort te kunnen zijn. We vertrekken zaterdag ochtend vroeg samen met Geert en Ruud. Op het circuit gaan we snel inschrijven en de box inrichten.

 

In de ochtend vindt de vrije training en tijdtraining plaats. De auto doet het redelijk op zijn oude banden naar deze twee races is het wel klaar, nieuw rubber eronder.

Van de eerste race is de volgende impressie gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=DUZQ04WHz4E

De tweede race verloopt prima een mooie inhaal race. Dik vermaakt zich opperbest en de auto doet wat er van hem verwacht wordt.

Op naar race 3, al weer de laatste van deze dag. Een impressie vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=tXANlQPoY8Q

Het resultaat na een hele mooie dag op een zonnig Zandvoort, overall nummer 3!

 

18/19 juli de tweede endurance wedstrijd uit de trilogie van dit jaar, 12 uur lang rond op Circuit Park Zandvoort.

De voorbereidingen beginnen al vroeg, we willen er een echte test voor de 24 uur van maken. Alle mensen die meegaan en meerijden zijn dan ook aanwezig op deze dag. Soms is het nog een beetje zoeken naar rollen en het afleren van gewoontes maar dit alles mag de pret niet drukken. Het eerste kleine “calamiteit” moment levert ook de nodige ervaringen op, de box in met de auto zodat meerdere mensen mee kunnen helpen. Het eten verdient ook zo zijn aandacht, de conclusie is duidelijk er was veel te veel, maar ja te kort willen we ook niet….dus ook daar moet nog een balans gevonden worden. En dan nu over het rijden :-).

Op zaterdag vervoegen we ons eerst rond half 3 bij Ria om het team aan te melden. Tevens maken we gebruik van de extra trainingstijd die we ’s middags kunnen benutten. Alle administratie klaar en op naar de keuring. De mannen gaan dat regelen en ik kleed me om zodat ik straks kan gaan trainen met de auto. De auto en ik zijn nog niet echt maatjes dus dat is wel nodig….

De training is prima, ik blijf niet blij met de remmen maar de andere kunnen er wel mee uit de voeten dus ik zal mijn remstijl aan moeten passen. Kort en heftig remmen tegen mijn gewoonte doorremmen. Dit lukt nog niet zo goed. De rondetijden zijn verre van constant maar we zitten in de richting. Tijd voor de kwalificatie. Ik krijg gelukkig tussendoor wat te drinken want stiekem krijg je het toch wel warm na een uurtje sturen. De tijd training vliegt voorbij, in de laatste ronde zet ik mijn snelste tijd neer een 2:07.177 exact gelijk aan mijn snelste tijd in de vrije training, hoe krijg je het voor elkaar. We mogen morgen starten in het midden van het veld, startpositie 20 van de 40 deelnemers. Dat wordt nog spannend met zijn alle op de Tarzan af ;-)

En nu de pitbox inrichten, deze delen we met Duimen Maar, dus dat wordt schipperen met onze mega hoeveelheid spullen. Een deel blijft in de bus waardoor het allemaal lekker past.

Tijd voor de bbq :-).

Na de bbq gaan sommige van ons nog even het in en uitstappen oefenen, daarna is het tijd om onze rust te pakken voordat we morgen aan de 12 uur beginnen.

 

Zondag 19 juli

De dag begint al vroeg, om 7:45 staan we klaar om de startgrid op te gaan, 7:55 de opwarmronde en dan om 8 uur precies het startsein. Los zijn we tussen het hele veld, ik ga voor behoud en volgens mij de rijders om me heen ook dus we komen goed met zijn allen door de Tarzan. Gas erop en ruimte proberen te krijgen.

De stint verloop redelijk goed en al snel is het uur voorbij en geef ik het stuur over aan Dik. Dik vermaakt zich, naar het zich aan doet zien, goed in de auto en al snel heeft hij het tempo te pakken. Jan vervolgt dit en dan is het de beurt aan Tom. Tom rijdt voor de eerste keer mee, de spanning loopt op naar het moment dat hij de auto in mag. Het wordt ook naar dit moment toe nat op de baan. Wij hebben 1 voordeel, Tom is volledig gewend aan achterwiel aandrijving en houdt van driften dus dat moet goed komen. Tom gaat de auto in en volgens mij valt daar de spanning er vanaf en vermaakt hij zich prima op de baan. Bij het overnemen geeft hij nog wat tips aan mij door en geeft aan dat het spekglad is op de baan. Aan dat laatste is niks gelogen, Audi S en Hugenholtz kunnen alleen kruipend genomen worden…het is niet anders we gaan voor behoud. Ik word soms om mijn oren gereden maar sommige zie ik niet veel later dan weer in een grindbak staan, ik blijf bij mijn eigen tempo en breng de auto na een uur zonder uitstapjes terug naar de box. Dik neemt het over van me en de baan droogt op, dus gas erop en gaan.

Vanaf dat moment verloopt de race rustig en gaan we gestaagd door. Bij een van de wissels hebben we een wielbout die niet mee wil werken wat ons extra stoptijd kost. Het is niet anders, verder en blijven rijden is het devies.

Na ongeveer 7 stints begint het differentieel herrie te maken. Bij de pitstop wordt er snel gekeken en er blijkt een bout afgebroken, gelukkig kunnen we door. Bij het aan-remmen voel je hierdoor soms wat meer druk en ook het schakelen klinkt beroerd. Niet piepen en zeuren alles doet het nog dus door en gaan.

Al snel rij ik zo mijn laatste stint, wat is dat snel gegaan. De mannen rijden na mijn hun laatste stints en Tom brengt de auto over de finish. Wij hangen in de hekken om hem toe te juichen. We zijn 6e overall geworden. Een prestatie waar wij blij mee zijn.

Op naar de 24 uurs in Oschersleben, wij hebben er zin in!

Met dank aan Thomas Bakker voor de actiefoto's.

16 mei 2015, de eerste endurance race: de 6 uur van Zandvoort. 

De auto is op Zolder al heel even kort getest door ons maar nu komt het er echt op aan. We hebben er zin in en we gaan dan ook vol goede moet onderweg naar Zandvoort.

En dit is dan ons uitzicht morgen:

En dan de ochtend het is nat en nogeens nat op Zandvoort. Wij (Dik, Jan en ik) rijden rustig onze vrije training er valt niks te winnen veel te verliezen. Gelukkig hebben onze monteurs goede dichte schoenen aan dus die houden droge voeten!

De auto wordt nog even aan de computer gelegd voor een laatste check.

Dik en Jan rijden vervolgens de qualificatie en Jan gaat de race starten. En al snel is het dan zover na de briefing, opstellen en wachten op het groene licht; daat gaat Jan op naar de eerste minuten van de 6 uurs.

Tussendoor wordt er ook goed voor de innelijke mens gezorgd!

Op de baan is het na twee natte stints inmiddels droog geworden. We tanken en wisselen banden maar verder ondervinden we weinig bijzonderheden. Wat een luxe. Wel moet ik nog wennen dat ik de traction control uit moet zetten.....

Tijdens de pitstops gaat het gecontroleerd en de mannen zijn goed beschermd.

En zo rijden wij redelijk rustig de 6 uurs uit en weten verbeterpunten om aan te werken.

De auto verschijnt weer netjes aan de finish!

Het was erg gezellig en hebben ons goed gehouden tussen de rest van het deelnemersveld. Op naar de 12 uur van Zandvoort in juli!

We trappen het seizoen af op 12 April op het Circuit Park Zandvoort.

Op 12 april mogen de pk's weer toevertrouwd worden aan het asfalt van Zandvoort voor de eerste race van het jaar met de DNRT. Dik rijdt ook dit jaar weer in de Super Sport Klasse. Ik heb mijn auto verkocht en we zijn nog druk aan het bouwen dus deze dag rijdt alleen Dik.

De vrije training en kwalificatie verlopen prima, dit resulteert in een tiende startpositie voor Dik van de 24 deelnemers. Dit zijn flink wat meer deelnemers dan vorig jaar. Dik is echter de auto aan het afstellen dus kiest hij ervoor om achteraan te starten. 

De eerste race wordt gestart en alles verloopt soepel, de auto is nog niet naar Dik zijn zin. Hij finisht vanaf achter als 7e, wat een prima prestatie is!

Ook de tweede race kiest Dik ervoor achteraan te starten, de auto is inmiddels weer anders afgesteld. Dus ook nu een inhaalrace voor Dik, en dat vind hij leuk, het resultaat is een negende plaats.

Overall mag Dik aan het einde van de dag de derde prijs troffee uit handen van Huub Vermeulen ontvangen. Op naar de volgende race!

 

Terugkijkend op 2015, Dik kampioen SuperSportKlasse:

We hebben een heel mooi jaar achter de rug.

Dik is met een nieuwe auto aan de slag gegaan en heeft deze elke keer al wat verbeterd. Daarnaast wist hij zich goed staande te houden in het veld en dat leverde hem het overall kampioenschap op in de SuperSport klasse!

Ik heb een mooi seizoen gereden met mooie gevechten met de mannen om mij heen. Helaas, gaat het overall kampioenschap aan mij voorbij en moet ik het met een tweede plek doen.

 

De rest van dit jaar zullen wij nog twee trackdays rijden; 7 november op Spa Francorchamps en 7 december op Circuit Park Zandvoort. Uiteraard bent u bij deze dagen van harte welkom.

Voor iedereen die ons op welke wijze dan ook heeft ondersteund dit jaar, Dank jullie wel!!!! We spreken jullie vast binnenkort.

 

11 oktober Circuit Park Zandvoort DNRT Finale Races

En voor dat we het weten zijn we al weer beland bij de laatste wedstrijddag van het seizoen. We zijn erg druk geweest met de voorbereidingen van deze dag. De auto’s zijn er klaar voor maar Dik en ik hebben last van griep verschijnselen, maar 1 ding is zeker het racevirus wint van het griepvirus ;-).

Dik gaat als eerste naar buiten en komt terug met een 4e startpositie voor de eerste race. Het weer is wisselvallig en het is onduidelijk of het nu nat wordt of niet. Terwijl het droog is stel ik me op voor de kwalificatie maar terwijl ik sta te wachten in de tarzancorner begint het al te druppen. Ik ga de baan op en het is glibberen. Tijdens de eerste ronden is het zoeken op slicks in de nattigheid, uiteindelijk kom ik terug met een tweede startpositie waar ik erg blij mee ben.

Dik start met zijn eerste race van de dag, het loopt lekker, de baan is opdrogende en hij behoudt zijn vierde positie. De tweede wedstrijd is nat en ook in de regen behoudt hij zijn vierde positie. Als kers op de taart rijdt hij ook de 50 min race nog, hierbij klimt hij op naar de derde positie terwijl hij achteraan was gestart. Resultaat eerste overall op deze dag.

Bij mij gaat het bij de start niet goed, de baan is nat en ik sta op mijn slicks, dit werkt bij mij niet en ik eindig na een paar meter in de muur. Bij het overschakelen van 2 naar 3 komen de krachten niet goed en haaks rechtsaf is wat er gebeurt. Einde race en einde seizoen voor mij :-(

 

Woensdag 10 september Assen DNRT wedstrijd

Het is voor Dik en mij al weer een paar jaar geleden dat wij op Assen hebben gereden. De laatste keer dat ik daar reed, was het de eerste keer dat ik met mijn m3 motor reed….

De auto’s zijn er klaar voor. Tijdens de vrije training hoor ik een hele boel herrie, ik laat Geert meeluisteren via de communicatie omdat ik het niet thuis kan brengen. De auto lijkt ook te vertragen. Vreemd en later lijkt het vertragende ook weer minder te worden. Bij terugkomst wordt de auto nagekeken en er lijkt niks te zien. Op naar de kwalificatie dan maar.

Dik behaal een zevende startpositie en ik een vierde.

Tijdens het opstellen van race 1 gaat het niet zoals het behoort te gaan, resultaat ik start van een 6e positie, waardoor ik de eerste ronden vastzit achter een gevecht van 2 man waar ik niet voorbij kom terwijl ik wel sneller ben. Na veel gedonder 1 voorbij maar de 2e blijft de deur dicht doen. In de tweede race rij ik deze in de eerste ronde ook voorbij.

Dik wordt 3e in de eerste race en eindigt de tweede race als vierde waardoor hij 2e overall wordt. Ik sluit de dag af als derde overall. Het wordt spannend de laatste race. Tussen mij en nummer 2 zit slechts 1 punt verschil!

 

Wedstrijd 4 16 augustus Circuit Park Zandvoort 

Vrijdag 15 augustus

Het super race weekend is voor sommige al begonnen en wij zitten nog in de voorbereiding. Vrijdagochtend nog snel wielen weg brengen om er andere banden om te krijgen. De laatste zaken in de bus en de broodnodige versnaperingen inkopen en dan kunnen we los. Tegen de middag rijden we naar Zandvoort om daar in de middag met deze en gene bij te kletsen en al te genieten van de andere klassen.

Eind van de dag ruimen we de pitbox in, schrijven ons in en keuren de auto’s en doen de laatst noodzakelijks checks.

Zaterdag 16 augustus

Goedemorgen wat is dat lekker wakker worden, we mogen racen vandaag! Snel douchen en onderweg naar CPZ. In de box ontbijten en het weer bestuderen om te bepalen welke banden er onder mogen. Na wat vieren en vijfen en naar buiten lopen, baan bekijken gaan we beide op slicks. De banden worden gewisseld en op spanning gezet, we zijn er klaar voor.

Ik mag als eerste naar buiten en het loopt bij mij lekker. In de vrije training zet ik een mooie 2:00 neer en heb daarmee nog net de tweede tijd te pakken.

Dik gaat rijden als ik binnen kom, bij hem gaat het ook prima en ook hij zet een tweede tijd neer, stukje sneller dan mij (1:54).

Alles nalopen, benzine tanken maar verder geen vreemde zaken, al snel staan beide auto’s klaar voor de kwalificatie.

Net voor mijn kwalificatie begint het te regen, het wordt droog en er rijdt nog een groep. Wat te doen?? Nu lopen we met zijn allen op en neer en heen en weer. Hoe hard droogt de baan op, wat is de beste keus. Tot ongeveer het laatste moment blijven we twijfelen en dan nemen we het besluit, we gaan op slicks naar buiten de baan droogt hard genoeg op. Dus hub auto omhoog en de andere banden er onderuit en weer terug naar slicks.

Het blijkt de juiste keus, tijdens de kwalificatie rij ik iets langzamer dan tijdens de vrije training het levert me een derde startplek op. Dik verbetert een heel klein beetje maar de rest gaat harden, een 6e startpositie voor race 1 is het resultaat.

Nu geld het zelfde liedje weer alles nalopen, tanken, benzine halen en banden controle. Tijdens de lunch is er twijfel is er nu wel of niet een briefing, uiteindelijk lijkt het van niet. Oké dan snel verder met de laatste zaken en dan op naar Race 1!

Race 1; ik heb een super start al zeg ik het zelf, ik ga als eerste tarzan in. O oo oo nog geen grip, maar met wat tegensturen en opvangen haal ik de eerste bochten. Na scheivlak heb ik genoeg warmte in de banden, Aart Jan heeft mij inmiddels al weer ingehaald met zijn Seat. Wij rijden met zijn tweeën aardig weg van de rest. Ronde 3, geel in Audi S en daarna code 60, hmm dat is jammer het ging zo lekker. Na twee en halve rustige ronden rijdt de rest toch iets dichterbij dan eerst. En daar is groen, brutaal prik ik hem bij Aart Jan aan de binnenkant in de  Kumhobocht maar hij is al snel weer voor me. We hebben nog een ronde of 3 te gaan, aanhaken en niet meer loslaten. Ik doe mijn uiterste best maar kan niet voorkomen dat Thomas voorbij komt. Na de wedstrijd zal blijken dat ik hem na de finishlijn toch nog inhaal omdat een heleboel rijders tijdstraf krijgen voor te hard rijden onder geel. Wat een mazzel en daarmee tocht nog tweede.

Dik rijdt zijn eerste wedstrijd en hij komt niet in zijn ritme en komt dan ook niet geheel vrolijk terug in de box, hij heeft 1 plekje gewonnen en mag race 2 van positie 5 starten.

En daar gaat het liedje weer; alles controleren en tanken. Bij mij blijkt een blad van de koelvin afgebroken waardoor deze veel herrie maakt door de onbalans die is ontstaan verder niet spannend dus we kunnen alle twee lekker verder.

Race 2, wederom een lekkere start en weer als eerste tarzan in. Ik heb nog niet genoeg grip en moet al snel 3 rijders voorbij laten (in 1 bocht….). Dus nu: niet zeuren lijnen rijden en in de achtervolging. Ik houd iets afstand wat het gaat daar aardig op en neer voor mij en wil mijn auto heel houden. De situatie stabiliseert en ik ga weer voor de max. Op naar de mannen voor me. In het Scheivlak komt er een enorme klap uit de auto van Aart Jan, de valt daarna terug, dat is redelijk simpel een plek gewonnen. Nu op naar Thomas en Alexander. Ronde na ronde kom ik dichterbij mijn rondetijden allemaal rond de 2:00, dus we gaan de goede kant op. En ja daar ben ik voorbij Alexander nu op naar Thomas. Het blijft bij op naar Thomas want die haal ik niet meer binnen voor de finish. Een lekkere race met een mooi resultaat, P2!

Dik start zijn race en lijkt betere maatjes met zijn auto. Bij de start schiet hij al direct naar positie 3 om deze vervolgens niet meer los te laten. Ook de supersport krijgt nu een code 60, via de communicatie houd je in niet te hard. Dik doet het netjes en behoud ook na code 60 zijn derde positie. Ook Dik heeft hier na de finish nog mensen ingehaald, Mark en Jan krijgen een straf omdat zij te dicht langs de mannen die aan het afslepen zijn gereden. Dus opeens is Dik de nummer 1 overall, totaal onverwacht en nog verbaast neemt hij bij de prijsuitreiking zijn prijs in ontvangst. En ook ik mag mijn tweede prijs in ontvangst nemen van Huub en Ria.

Snel de laatste zaken inpakken en dan wat eten onderweg en door naar huis. Op naar 10 september de race op Assen!

 Training 3, wedstrijd 3 en endurance wedstrijd

Op 12 juni hebben we weer een trainingsdag. Dik heeft zijn auto thuis gelaten omdat die nog niet gereed is om mee te rijden. Mijn auto is mee en wordt dan ook door ons beiden gebruikt. Deze is inmiddels voorzien van een nieuwe stuurstang omdat ik op Zolder soms een haperend stuur had. Na de eerste testronde blijkt dat de ABS niet werkt, aangezien ik daar helemaal aan gewend ben is dat niet fijn. Na een rondgang langs de andere rijders scoren wij een nieuwe sensor en kan deze geplaatst worden. De auto doet het daarna weer zoals ik hem ken.

We nemen om deze dag nog wat mensen mee die nog nooit meegereden zijn en het circuit ook nog niet eerder vanaf de rijderskant hebben bekeken. De actie is meer dan geslaagd met als resultaat twee lachende gezichten naast ons. Het verschil in rijstijl is door de heren gesignaleerd.

Pootje los richting Scheivlak.

Op vrijdag 20 juni is het tijd voor onze derde wedstrijd van de DNRT.

Dik zijn auto is voorzien van een nieuwe distributiekettinggeleider en we zijn zeer benieuwd wat dit gaat brengen. Het lijkt erop dat deze als sinds het begin van de auto bouw kapot is geweest. De wordt bij het afladen natuurlijk even getest. Met het afladen van mijn auto blijft wederom de ABS branden. We testen en komen er achter dat deze het niet werkt. Dit betekend dus nog sleutelen voordat we naar het hotel kunnen. Uiteindelijk hebben we om 12 uur de zaak voor elkaar en staan beide auto’s klaar voor de wedstrijd morgen.

Ik mag als eerste de baan op, het gaat prima bij mij. De auto voelt goed aan, ik rij een 2 rond en scoor daarmee de tweede tijd.

Dik zijn auto loopt ook naar zijn zin, kortom we zijn klaar voor de kwali.

De kwali rijd ik op een opdrogende baan, ik ben wel op mijn slicks naar buiten. De baan wordt steeds beter maar helaas begeeft mijn stuurbekrachtiging het. Het effect is dat deze soms wel en soms niet werkt. Ik vertrouw de auto niet en kom dus eerder naar binnen. Hierdoor kom ik met een P10 positie terug.

Dik zijn kwalificatie vind plaats terwijl het bij het starten nog droog is, echter na ongeveer 2 ronden begint het te hozen. Er is niets aan te houden dus er zit niks anders op dan binnenkomen. Dit levert Dik toch nog een P8 op.

De eerste wedstrijd gaat het redelijk bij mij, ik heb een betere start dan voorheen. Gedurende de wedstrijd probeer ik naar voren te rijden. Dit lukt wel aardig en tijdens een van de laatste ronden worden we nog getrakteerd op wat water. Vooral in het Scheivlak is het erg nat. Ik kom als 5e over de streep aan het einde van race 1. Mijn auto begint weer te haperen in het stuur en het voelt nog steeds niet goed aan. Bij terugkomst blijkt de motorsteun van mijn auto kapot. Dus de auto weer op de krik en de motorsteun vervangen. De auto is gelukkig op tijd klaar om met race 2 te kunnen starten.

Dik gaat goed en kan zijn P8 op trekken naar een P3, hiermee lijkt de auto te gaan doen wat hij wil. Dik geniet meer en heeft leuke gevechten op de baan. Op naar race 2 :-).

 

Race 2, het blijft dreigen maar het blijft droog. Door alle hectiek heb ik mijn banden niet goed bekeken en dat komt me duur te staan. Mijn ronden tijden komen niet onder de 2:02, gelukkig weet ik door mijn redelijk goede start als 4e over de streep te komen.

Dik gaat de tweede race wat minder en verliest helaas 1 positie. Hij komt als 4e over de finish.

Overall wordt Dik 4e net als mij. De endurance auto wordt nog even getest en daarna is het tijd voor de prijsuitreiking.

In het totaal klassement staan zowel Dik als ik nu op de eerste positie.

 

De 12 uurs race staat op zaterdag op het programma. We rijden samen met Jan Visser in een e36 325. Voor het eerste rijden we met de DNRT band omdat dit bij deze competitie verplicht is.

Dik trapt de race af, Jan volgt daarna en tot slot zal ik de auto in gaan. Bij het vertrek uit de pitstraat voel ik het al, ik zit te ver weg kan net niet bij alles zoals ik wil, jammer maar doorrijden want stoppen en weer vertrekken kost meer tijd. Ook mijn arm doet ongelofelijk zeer in deze stoel, geen idee wat het is maar –piep piep piep- wat is dit vervelend.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik het stuur kan overgeven aan Dik na 45 minuten. Dik en Jan rijden iets vlotter dan mij en ik hoop mijn pootje bij te kunnen trekken zodra ik een betere zitpositie heb. Op mijn arm heeft zich inmiddels een mooie rode plek gevormd die inmiddels beurs aanvoelt. Ik plak een stuk verband op die plek onder mijn shirt en dat moet de ergste druk dan maar wegnemen. Tijdens mijn tweede stint ben ik het niet eens met een golfrijder, ik meld me in de toren en ik zie de bestuurder. Ja hier is dat meisje (wel pierer der piep MEISJE!), als ik al niet boos was heb je me het nu gemaakt. Na wat heen en weer geargumenteer verlaat ik de toren weer. Terug naar de box, Dik had het stuur al weer overgenomen. Het lijkt niet mijn racedag te zijn, helaas. De volgende stint rij ik behoedzaam met het idee terug komen is belangrijker dan een seconde sneller. Jan en Dik rijden de laatste stints en hebben ook beide nog even contact op het circuit (de een met de vangrail de andere met een mede rijder die achterin komt zetten) en dan is het al weer voorbij. De auto heeft flink op zijn donder gehad maar zich kranig gehouden.

297 ronden, 7e in klasse 2 geworden en 15e overall. Moe maar blij gaan we onze spullen inpakken en op naar huis. Dag circuit, fijne zomer en tot in augustus.

 

 

Training 2 en Racedag 2

Op 19 april reizen we af naar Spa voor onze trainingsdag (trackday vrij rijden dag) op 20 april. Het weer werkt goed mee en we kunnen lekker in de zon naar Spa rijden. Ook de eerste drankjes worden in de zon genuttigd.

 

Op 20 april hebben we een mooie dag om te rijden op Spa Francorchamps. De beide auto’s doen het goed en ik neem verschillende mensen mee voor een rondje Spa Francorchamps. Dik is aan het timen en aan het kijken hoe snel de GTR wil. Ik rij mijn ronden en heb geen laptimer aanstaan. Na een mooie dag laden we aan het eind van de dag de auto’s op en pakken onze spullen in. Dik heeft een storing in het elektronische circuit dus dat moet gefikst voor de wedstrijd.

Op naar Zolder voor de tweede racedag van dit seizoen!

Op 20 mei vertrekken we aan het begin van de middag richting Zolder. Het weer is ons weer goed gezind, met onze zonnebrillen op toeren we dan ook naar de omloop van Zolder. ’s Avonds regelen we de eerste zaken, inschrijven, pitbox inrichten en keuren. Daarna is het tijd om, na wat gegeten te hebben in de Otobar, richting ons hotel te gaan.

We rijden beide laat voor ons doen. In de ochtend kunnen we dan ook rustig aan doen. Dik en ik rijden op het zelfde moment dus moeten we de kanalen van de communicatie even scheiden. Geert zorgt voor de communicatie met Dik en Ruud zal mij bijpraten tijdens de trainingen en wedstrijden.

Tijd voor de vrije training, het is druk op de baan en door het snelheidsverschil met de 944 soms lastig om op gang te blijven. Op een gegeven moment kom ik achter Gert Jan en met hem samen kunnen we redelijk door het veld komen. Gelukkig concludeert de organisatie ook dat dit niet handig is en in de tijdtraining rijden we zonder de 944’s.

Tijdens de tijdtraining proberen Dik en ik een mooie tijd neer te zetten. Dan heb je echt voordeel van je communicatie, waar lig ik en wat doet de rest. Ruud geeft op een gegeven moment aan "je ligt P1" en dat geeft altijd een smile in de auto. Na dit bericht is de training ook nagenoeg afgeslopen. En ja de P1 is behouden voor mij. Dik heeft zich als 3e geplaatst. Beide zijn we tevreden. Vervolgens bedenk ik me aan welke kant staat p1 eigenlijk …… na een klein rondje heb ik het antwoord, links :-).

 

De eerste race is erg spannend en Floris en ik wisselen de eerste 3 rondes de kop af. In de vierde ronde krijg ik wat lucht. In de Bianci bocht verschakel ik me en Gunter neemt de kop over. Ik probeer aan te haken maar dat lukt niet goed. Uiteindelijk wint Gunter de wedstrijd en kom ik als 2e over de finishline. Dik heeft zijn positie kunnen behouden tussen het geweld van alle dikke machines om zich heen. Hij finisht als 3e.

Tegen half 6 is het eindelijk zo ver, tijd voor onze tweede race. We hebben inmiddels de auto’s klaargemaakt en hebben er zin in. Na een tweede opwarmronde omdat Peter een afgebroken wiel had en net voor zijn startpositie stilviel. De spanning is er, wie gaat er als eerste de eerste bocht in Gunter of ik, ja nee ja nee ja we hebben het gehaald als eerste ga ik de eerste bocht in. Gunter pakt me snel terug en in de Bianci gaat het fout. Een deelnemer uit de supersport klasse heeft een lekkage gehad en op de ideale lijn ligt vloeistof. Gunter kan er niks aan houden en verliest zijn auto. Ik heb mazzel om dat ik heel brutaal aan het steken was bij Gunter waardoor ik niet op de ideale lijn zit. Het gaat allemaal heel snel en als ik richting de eerst chicane achter me kijk mis ik meerdere auto’s in ieder geval Gunter en Floris. We krijgen code 60, wat is dat toch langzaam op het circuit….. Als ik weer langs de Bianci kom zie ik de schade die de mannen hebben opgelopen, dit is niet leuk, gelukkig lijken ze beide zelf niks te hebben. Als ik bij de tweede chicane aankom is het code rood, de wedstrijd wordt afgeblazen. Helaas een niet zo’n leuk einde van deze dag.

Dik en ik zijn beide blij met onze 3e en 2e plaats. We ruimen de box snel op en gaan naar de prijsuitreiking, die Huub weer op geheel eigen wijze doet. Na onze maagjes gevuld te hebben gaan we onderweg naar Nederland, heerlijk slapen. Op naar de volgende race dag!

 

Racedag 1 en training

Op 26 maart trainen Dik en ik voor het eerst in 2014. Voor mij is het een hernieuwde kennismaking met een bekende auto. Deze winter is alleen een catchtank en een roze 6 puntsgordel toegevoegd aan de m3 3.0. Daarnaast zijn beide auto's weer voorzien van een nieuwe laklaag. De nieuwe banden van Pirelli doen het goed en ik heb een goede eerste testdag (Trackday Vrij rijden dag).

Bij Dik is het allemaal wat spannender, de auto wordt nu voor het eerst echt getest op de baan. Hij heeft de communicatie aan staan en meldt terug hoe het gaat op de baan, ook hij is zeer tevreden over hoe de auto zich houdt. Kleine zaken die nog gedaan moeten worden komen nu naar boven, dit kan mooi nog voor de eerste wedstrijd geregeld worden.

 

 De zaterdag voor de race zijn we in de pitbox nog druk bezig de laatste zaken voor elkaar te maken. Camber en uitlijning, tevens wordt mijn communicatie nog gefixet, erg blij mee!

En dan is het zo ver, tijd voor het opstellen voor de vrij training. Dik en ik rijden beide in het nat op onze nieuwe regenbanden waarbij we na twee ronden beiden een goed gevoel krijgen bij de auto's maar het is vrij training en er valt niks te winnen dus we gaan er nog niet echt voor.

Tijdens de tijdtraining mag Dik nog op zijn regenbanden naar buiten en dat gaat al weer een klapje beter dan 's ochtends. Ik ga op mijn slicks naar buiten en moet daardoor goed op het spoor blijven want er buiten is het nog echt nat. Uiteindelijk haal ik een 4e tijd binnen, een mooie uitgangspositie om de wedstrijd straks mee aan te vangen.

Hieronder mijn kantoor voor die dag en de uitslag van de tijdtraining

 

En dan is het tijd voor het echte werk. Gelukkig is het droog genoeg zodat we de rest van de dag op slicks kunnen blijven. Dik heeft een teleurstellende eerste race waarbij hij linksvoor lek rijdt en daardoor uitvalt.

Bij de Sport gaat het er heftig aan toe en wordt er gevochten, twee deden dit iets te lekkerlijk waardoor we een herstart kregen. Ik kom als 4e over de streep.

Op naar race twee, Dik gaat lekker en komt lekker vanaf achteren naar voren tijdens de race. Het vertrouwen in de auto begint te groeien!

Laat op de dag is het dan ook tijd voor mijn tweede race. We zullen er voor moeten gaan want kado krijg ik het niet van de mannen om me heen. We gaan er voor en ook nu rijden we goed, de banden beginnen de laatste paar ronden minder goed te voelen waardoor het tempo iets terug zakt maar gelukkig weet ik, via de communicatie, dat ik nog ruimte heb en dit dus kan doen. (Na een hele trainingsdag en een race dag is dit ook niet echt gek.) Uiteindelijk kom ik als 3e over de finsh wat me overall ook de 3e plaats opleverd! Op naar de volgende trainingsdag op 1e paasdag op Spa Francorchamps.

Bericht Januari 2014

Driversdays racing team is ontstaan eind 2013. Dik en ik (Nynke) vormen dit team.

Dik is druk bezig een nieuwe auto op te bouwen om uit te gaan komen in SuperSport klasse van de DNRT.

Ik zal zelf het komend jaar de Sportklasse bij de DNRT gaan uitkomen.

Naast onze individuele acties zullen we ook gezamenlijk enkele endurance wedstrijden rijden met een standaard 325.

Jullie zijn altijd welkom om tijdens een wedstrijd te komen buurten in onze pitbox.

Met vriendelijke race-groet,

Dik en Nynke